INTERVJU Димитрије Голубовић: „Борба добра и зла одређена је углом гледања и тренутком” Милица Димитријевић: Радмилу Савићевић сам доживела као жену великог срца и жену из народа Драгана Јовановић: „Кроз свој лик могу да се борим у име ромских жена, урликнем и кажем: доста је” Стефан Тићми – Читаво моје одрастање са свим тим ликовима и јунацима који су ме окруживали било је магично Олга Одановић: У „Ћелавој певачици” као да је Јагош ту са нама на сцени Тања Бошковић: „Чему ја друго служим него ономе што сам добила од Господа – да пребацим нешто другим људима у срце” Nađa Petrović: „Odrastanje traje tokom celog života” Слобода Мићаловић: „Предивно је поново радити са Иваном Босиљчићем” Ivan Đorđević: „Ovo je novi dijapazon u mojoj paleti likova” Nikola Ristanovski: Jedino što mene zanima je da ispričamo priču koja se odnosi na mnogo drugih ljudi Nikola Ristanovski: Jedino što mene zanima je da ispričamo priču koja se odnosi na mnogo drugih ljudi Nela Mihajlović: Dušanka je samo još jedan lik koji potvrđuje da su majke i sa ovih prostora stubovi porodice Радован Вујовић: „Изазови глумачког посла су оно у чему уживам” Dragan Bjelogrlić: Reakcije na film su svuda bile identične, tada sam shvatio da smo uspeli Svetozar Cvetković: Gluma je moj posao koji volim, čak i da ne živim od toga, ja bih to radio Ana Đurić Konstrakta: Moja namera nije da osvešćujem ljude, ali mi je drago kada se prepoznaju u nekim temama Gluma i muzika – neodvojive ljubavi Mine Lazarević Слобода Мићаловић – треба да свако место има професионално позориште What anthropology and archeology can give you is a sense of cultures and civilizations as they walked through time „ЗмајКОН” окупио позната имена из света фантастике „Живите са њима – а не поред њих!” Човек наоружан важним и добрим особинама може и богове да учини поносним Aleksija Rajčić: simbol ženske borbe za slobodu Milan Marić: Možda igram čoveka koji je izgubio identitet Светлана Бојковић: Тајна дуговечности представе „Женски разговори” је у томе што смо је радили са великом љубављу Jelena Antić: Nepobediva potreba za pisanjem je kriva za nastanak trilogije „Crno kao oniks” Branka Katić: Blanš motiviše ljude da budu bolji jedni prema drugima Ana Mandić: „Verujem da će žene i devojčice nakon predstave imati želju i snagu da se izbore za sebe” Даница Вукићевић: Храброст је бити поштен човек Nebojša Dugalić: Šekspir je u svom veku progovorio za sve buduće vekove Nenad Okanović: Za Filmske susrete u Nišu me vežu divne uspomene Славко Штимац: „Ниш има дивну публику” Милан Васић: „Филмски фестивал треба да живи хиљаду година” Мирјана Карановић: „Петрија нас учи да је живот непроцењив упркос патњи” Patuljci i vile nastavljaju svoj život i na sceni Riki Nedović: „Ja samo pričam priče, koristeći pozorište kao najdraži jezik” Добросав Боб Живковић: „Овде је моје племе и драго ми је што награду добијам од свог племена и свог града ” „Bajka o Noćurku i Danici” oživeće na daskama koje život znače Драгана Мићаловић: „Осећам овај град као да је мој” Petar Đorđević o predstavi „Kući”: Nevidljiva deca su tu – u svakom gradu i svuda oko nas Branislav Janković: Lik Nenada Kuruzovića je ogledalo svih dobrih ljudi „Beogradski sindikat”: Jug nije samo geografska odrednica Иван Босиљчић: Лепоте и наде има, само се треба сетити Пеђа Трајковић добио мурал у Јагодини Dušan Stojmenović: Prikazivanje stvarnosti je često bolno, ali ume da bude i isceliteljsko Ангажованим књижевним текстовима до квалитетнијег друштва Нишка рокенрол бајка Dejan Stojiljković: „Konstantinovo raskršće” je kompleksnija priča od puke potrage za misterioznim artefaktom Miodrag Majić: Nekada na nas može da se obruši ono što iskopamo iz sopstvene nutrine Животиње су нежна и осећајна бића, а не играчке Devojčice koje igrom menjaju sve(s)t Snaga ženskog pera oslikana u Jefimijinom krugu Milica Štrbo: Inspiracija mi dolazi od ljudi koje srećem Позоришна неизвесност је изазов и преиспитивање сваког глумца Снови од вуне преточени у уметност Уметница из Ниша летњи призор преточила у романтичну нумеру Форензичка лингвистика ‒ пут до убице из крими-романа Mlada glumica iz Niša na putu ka svetskoj glumačkoj karijeri Страхиња Блажић: Ићи за собом, за својим импулсом је појам слободе Шта када се рат заврши? Мурал чува сећање на славне Сврљижане Бранислав Трифуновић: „Морате упознати људе да бисте сазнали њихову муку” „Ако довољно дуго гледаш у мрак видећеш сенке” Нађа Мазалица: Након снимања највредније што остаје су пријатељства Da li je moguće ilustrovati snove? Bojan Džodan: U savremenom svetu, koji se ponekad naziva svetom postistine, često činimo grešku i očekujemo da se istina kao jasna i lepa odbrani sama Различити сензибилитети уједињени у муралу Kultura i umetnost su apsolutno potrebni za zdrav način života Miloš Petković: „Bajke treba da budu deo nas i kada odrastemo” Миодраг Мајић: „Некада нас и заблуде у којима живимо кад нису преопасне чувају као коликтивитете” Споменица којом се чува сећање на жртву предака Smrt koja znači život: Branko Miljković od mita do istine Kad tanjir progovori: hrana kao sredstvo umetničkog izraza Повратак у детињство на крилима „Жуте Бубамаре” Од Голготе до уметности: развојни пут Растка Петровића Šmeker-devojka koja stihovima ruši rodne stereotipe Muralom do osvetljavanja svesti Да ли живимо у Алисиној Земљи чуда или Пинокијевој Дембелији? Од прошлости до вечности C(в)ет бубњева Ђорђа Хартла Између кистова Вељка Веселиновића „Да ли сам свуда где су ми трагови?” Стефана Стојковић: Студеница је старија и од „Мона Лизе”, Сикстинске капеле, Таџ Махала Vladan Krečković: „Veza između slobode i poezije je enigmatična“ „Књига са посебним потребама” Studenti poručuju: Javni problemi se tiču svih nas i jedino tako ‒ zajedno, možemo da ih rešimo „У КЊИЖЕВНОСТИ СВАКИ ЈУНАК ЗАСЛУЖИ СВОЈЕ МЕСТО”: разговор са Бранком Стевановићем и Стефаном Митићем Тићмијем, савременим писцима за децу и одрасле Мети Камбери: Проговорио сам о ромској култури, о деци из дома, о систему Љиљана Шарац: Толико много знамо о другима, ред је да исто толико упознамо и своје наслеђе Милица Миленковић: Не постоји колективни заборав, то доказује песма „Љубавни позив непостојећем” Гордане Тодоровић Двоугао: Улога књижевности у развоју деце Из песничког угла: Стваралашво за време изолације Светлост „Тамног вијалета” Divna Vuksanović: Pišem za maštovite i osetljive čitaoce koji čuvaju sećanje na detinjstvo Никола Марковић: Уметност је увек била ту да одагна проблеме, оплемени нас, лиши страха и на неки помало магијски начин отера мрак Зорица Живановић: Дела остају као сведочанство да смо постојали Троугао из уметничког угла ДВОУГАО: БЕЗ ЛИМИТА И КУЛТ – О ЧАСОПИСУ ПРОТЕЈСКЕ ФОРМЕ Драгана Јовановић: У животу постоје чудне аналогије и сусрети Књижевни портрет Иване Јовановић Константин Костјуков: Балетски уметник је видљива партитура Основна јединица рада прозног писца је реченица Стефан Николић: Једна представа никад није иста, увек се другачије игра, увек је осећај публике другачији Библиотекарка у потрази за срећом Никола Ракочевић: Добра уметност мора да комуницира са свима Dovoljno za besmrtnost Андријана Антанасијевић: Осећам се одговорно да подигнем четкицу против онога што су боли моје душе и што није правда Најлуђе сторије из српске историје Black light – роман о глобалном непокоравању Пеђа Трајковић: Окренем се наглавачке, кад год нисам добре воље, свет изгледа наопачке, али боље Сизиф решава правописне грешке Mилица Миленковић: „Стражилово стоји као знак поред пута и путоказ за нова певања и нова стремљења“ Марија Маја Д. Недељковић: Исто је сликати и васкрсавати Уметничко наслеђе Надежде Петровић Detinjstvo sačinjeno od papirnih disko-kugli Martina Šalov: „Različitosti bi nas trebale određivati, trebale bi biti dar, a često su prokletstvoˮ Тајна деспотовог војног утврђења које вековима штити Манасију Aleksandar Petrović Babić: „Svaki Sveti plašt načinjen je od bezbroj stranica dobre poezije“ Prof. dr Ivan Cvetanović: „Ovu nagradu vidim kao priznanje, ne samo meni, već i gradu u kome živim i fakultetu na kome radim“ Књижевни разговор са Миодрагом Мајићем поводом романа „Деца зла“